Martin Blažíček / Umění algoritmu v pohyblivém obraze

03/03/2010, DigiLab AVU v Praze (aula) U Akademie 4 Praha 7, 13:30

Přednáška na praktických příkladech demonstruje použití algoritmických vztahů v prostředí pohyblivého obrazu od filmu, přes rané generativní umění k současným digitálním technikám. Předmětem zájmu je použití algoritmického modelu jako jistého druhu umělecké hry a zároveň strategie vedoucí od intuitivního modu tvorby k designu modelové situace. Diskutovány budou mimo oborové přesahy z hudby, literatury a výtvarného umění, dále pak různé polohy, které zaujímá algoritmus v umělecké praxi. Součástí přednášky je projekce filmů Petera Kubelky, Kurta Krena, Jamese Whitneyho, Larryho Cuby, Dana Sandina a Granular synthesis.

Biography:
Martin Blažíček (*1976) je doktorandem v Centru audiovizuálních studií pražské FAMU (od roku 2007).
Český tvůrce filmů a videí, věnuje se multimediální performanci. Zakládající člen filmových skupin Ultra a Mikroloops. V minulosti spolupracoval s Martinem Ježkem, formací Tonic Train, Guylou Nemesem, Beth Custerovou a s dalšími tvůrci. Jeho filmové práce jsou založeny na amalgámu strukturálního filmu, ručně vytvářených abstraktních děl a domácího optického tisku. Od roku 2004 začal jako médium využívat video. Jeho nejnovější projekty vycházejí ze širokého spektra interaktivních vztahů mezi zvukem a obrazem. Učí v Centru audiovizuálních studií na Filmové a televizní fakultě Akademie múzických umění a na Institutu intermédií v Praze.

Vloženo : 23. 02. 2010
Autor : Frantisek Zachoval
Kategorie : Přednášky , Seminář doktorandů , Vyuka

Komentáře

Leave a Reply